Τι μπορεί να λέμε λάθος και το τέλος των διακοπών να φέρνει δάκρυα;
Η επιστροφή στο σχολείο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι ανεμελιά του καλοκαιριού, ο χρόνος παιχνιδιού και η αυτονομία κινήσεων φαίνεται να δημιουργεί στα παιδιά ένα αίσθημα «ασφάλειας» που δε θέλουν να εγκαταλείψουν για την ιδέα του σχολείου. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, οι αντιδράσεις είναι έντονες στη δήλωση «έλα, τελείωσαν οι διακοπές, αρχίζει το σχολείο τώρα!»
Τι μπορεί να κάνουμε λάθος και να βλέπουμε το παιδί μας να κλαίει και να αντιδρά ακόμα πιο έντονα;
Εάν το παιδί σας δείχνει σημάδια έντασης σχετικά με την επιστροφή στο σχολείο, μπορείτε να κάνετε μερικές σημαντικές ερωτήσεις.
«Είσαι αναστατωμένος που τελειώνει το καλοκαίρι επειδή απολαμβάνεις τόσο πολύ το καλοκαίρι;
«Στενοχωριέσαι επειδή φοβάσαι κάτι για τη σχολική χρονιά που έρχεται;»
Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις θα καθοδηγήσουν τους γονείς στα επόμενα βήματά τους. H απάντηση μπορεί κάλλιστα να είναι «και τα δύο» και αυτή θα είναι μία καλή αφορμή για να ξεκινήσει μια εποικοδομητική συζήτηση.
Εάν το παιδί σας αισθάνεται άγχος για τη νέα σχολική χρονιά, θυμηθείτε ότι τα συναισθήματα απαιτούν ενσυναίσθηση, Ως γονείς δεν μποορύμε να φτιάξουμε κανόνες για τα συναισθήματα των παιδιών μας», λέει.
Σε αυτή την περίπτωση καλύτερο είναι να μην λέμε στα παιδιά πώς πρέπει ή δεν πρέπει να νιώθουν σε αυτές τις καταστάσεις. Είναι λάθος η αντίδραση στην γκρίνια της επιστροφής στο σχολείο η φράση «Μα εσύ αγαπάς το σχολείο!» ή «Δεν υπάρχει τίποτα για να στεναχωριέσαι».
Δεν κάνει κανέναν πιο ανθεκτικό όταν του λες πώς να νιώθει. Το μόνο που τους μεταφέρετε είναι ότι τα συναισθήματά τους δεν ισχύουν και αυτό δε θα λειτουργήσει σε αυτή τη χρονική στιγμή.
Στην περίπτωση της αρχής της σχολικής χρονιάς, η αναγνώριση των συναισθημάτων της απώλειας της ανεμελιές είναι σφάλμα να λέμε στο παιδί ότι «αγαπάς το καλοκαίρι». Είναι καλύτερο να ακούσουμε όλα τα συναισθήματά τους.
Σχόλια