Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2023-12-14 12:52:47 +0200 Οι επιδόσεις που είχαν οι ‘Ελληνες μαθητές μετά την πανδημία στην PISA είναι οι χειρότερες στον κόσμο. Πάτωσαν οι Ελληνες μαθητές στο Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών PISA

Πάτωσαν οι Ελληνες μαθητές στο Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών PISA

Πάτωσαν οι Ελληνες μαθητές στο Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών PISA 470 900
Οι επιδόσεις που είχαν οι ‘Ελληνες μαθητές μετά την πανδημία στην PISA είναι οι χειρότερες στον κόσμο.

Και αυτό το προπύργιο έπεσε. Οι ‘Ελληνες μαθητές είχαν πολύ κακές επιδόσεις στην πρώτη μετα-πανδημική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων σύμφωνα με το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών PISA. Πιο συγκεκριμένα οι επιδόσεις ήταν κάτω του μέσου όρου. Ο μέσος όρος μάλιστα, σημειώθηκε πολύ πιο κάτω σε σχέση με το 2018 στην κατανόηση κειμένου και στις φυσικές επιστήμες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής «πρόκειται για τις δεξιότητες που θεωρείται πως πρέπει να έχουν οι μαθητές ολοκληρώνοντας την υποχρεωτική εκπαίδευση, δηλαδή έως τα 16 τους. Το μόνο ενθαρρυντικό είναι ότι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού είναι πτωτικά για σχεδόν όλες τις χώρες, με την υποχώρηση να οφείλεται αναμφίβολα κατά έναν μεγάλο βαθμό στην πανδημία και στην επίδρασή της στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι των χωρών που συμμετείχαν. Από την άλλη, για την Ελλάδα το ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι πως στην κατάταξη δεν… σηκώνει κεφάλι, καθώς σταθερά βρίσκεται στην τρίτη και τελευταία ομάδα χωρών, που σημειώνουν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ σε μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες.»

Σε δηλώσεις σου στη εφημερίδα Το Βήμα, ο διευθυντής του προγράμματος PISA Αντρέας Σλάιχερ στέκεται στη ζημιά που προκάλεσε η πανδημία στα εκπαιδευτικά συστήματα σε παγκόσμια κλίμακα. Κάποιες χώρες όμως όπως Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Πορτογαλία, Εσθονία, Ουγγαρία, Τουρκία τα πήγαν σαφώς καλύτερα. Στην Ευρώπη, στις καλύτερες θέσεις βρίσκεται η Ελβετία, η Ολλανδία και η Εσθονία. Για τη δική μας περίπτωση δηλώνει «Σκεφτείτε: οι περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες έλαβαν εκπαιδευτικό υλικό και οδηγίες για την εργασία από το σχολείο τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά μόλις το 11% των Ελλήνων μαθητών είπε ότι υπήρχε κάποιος από το σχολείο που τους τηλεφωνούσε καθημερινά για να ρωτήσει πώς αισθάνονται…».

Τόσο για τη χώρα μας, όσο και γενικά για το αγαθό της εκπαίδευσης ο κος Σλάιχερ μίλησε για τη σημασία που έχει ο περιορισμός των ψηφιακών περισπασμών στο μαθητή και την κοινωνική αλληλεπίδραση, το νοιάξιμο του σχολείου για το παιδί, ένα σχολείο που ο δάσκαλος δεν είναι μόνο εκπαιδευτικός αλλά και μέντορας.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας