Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2020-12-11 10:59:31 +0200 Αν και η ρύθμιση του ύπνου των παιδιών είναι μία κουραστική διαδικασία για τους γονείς που απαιτεί αντοχή, υπομονή, σταθερότητα και καλό πρόγραμμα Όνειρα Γλυκά

Όνειρα Γλυκά

Όνειρα Γλυκά 470 900
Άρθρο από Μαρία Ροδίτη
Αν και η ρύθμιση του ύπνου των παιδιών είναι μία κουραστική διαδικασία για τους γονείς που απαιτεί αντοχή, υπομονή, σταθερότητα και καλό πρόγραμμα, θα αποφέρει αποτέλεσμα και μακροπρόθεσμο κέρδος τόσο για τους γονείς, όσο και για τα παιδιά.
Τα μικρά παιδιά συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο θέμα του ύπνου τους. Θα έλεγε κανείς ότι αυτά τα παιδιά είναι μαλωμένα με τον ύπνο, πως αντιστέκονται σθεναρά στη νύστα τους και τρέφουν εχθρικά συναισθήματα για το υπνοδωμάτιο τους. Κάποια παραδείγματα είναι η άρνηση τους να πάνε στο κρεβάτι τους, η εύρεση διαφόρων δικαιολογιών και αιτιών για να καθυστερήσουν τον ύπνο τους, η δυσκολία να παραμείνουν στο κρεβάτι τους όλη τη διάρκεια της νύχτας και η επιθυμία τους να είναι μαζί με τους γονείς τους και τελικά να αποκοιμούνται είτε στον καναπέ, είτε στο κρεβάτι των γονιών τους.
Ο ήρεμος και σταθερός ύπνος των μικρών παιδιών όμως, είναι απαραίτητος και αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα για τους γονείς. Στην αρχή, οι γονείς αισθάνονται ανησυχία, έγνοια και ενδιαφέρον, μετά ενοχές και στεναχώρια και τελικά εκνευρισμό, θυμό, απελπισία και απόγνωση. Είναι μία αλυσίδα συναισθηματικών αντιδράσεων από την πλευρά των γονιών, που καταλήγει σε σωματική και πνευματική εξουθένωση της κάθε μητέρας και πατέρα που προσπαθεί να πείσει το παιδί του να κοιμηθεί, άρα σε παράδοση των όπλων.
Ένας μέσος όρος ωρών ύπνου που χρειάζονται τα μικρά παιδιά για την καλή σωματική και πνευματική τους ανάπτυξη είναι γύρω στις 15 ώρες μέχρι τα 2 έτη, στις ηλικίες 3 με 8, κυμαίνονται από 10 μέχρι 12 ώρες και  μέχρι την ηλικία των 15, περίπου στις 9 ώρες.

 Μερικές συμβουλές προς τους γονείς για το πώς μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα και ποσότητα του ύπνου των παιδιών τους είναι οι εξής:
• Προσπαθήστε όσο είναι δυνατόν να κρατήσετε ένα σταθερό ωράριο ύπνου. Η καθημερινή, συγκεκριμένη και σταθερή ώρα για να πάει τα παιδί στο κρεβάτι του είναι από μόνο του ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και κανόνας του σπιτιού σας.

• Κάντε τη διαδικασία του βραδινού ύπνου μία ευχάριστη συνήθεια. Τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια, ηρεμία και σιγουριά με τη ρουτίνα. Ένα ελαφρύ γεύμα, βούρτσισμα δοντιών, πιτζάμες και ίσως διάβασμα μίας ιστορίας, ενός παραμυθιού ή ήρεμη και χαλαρή μουσική .

• Προσπαθήστε να δώσετε στο παιδί ένα χρονικό περιθώριο  ηρεμίας και χαλάρωσης προτού να πάει για ύπνο. Τα παιδιά που έχουν υπερένταση και είναι σε εγρήγορση, δυσκολεύονται να κοιμηθούν και έχουν περισσότερο άστατο ύπνο στη διάρκεια της νύχτας. Καλό είναι να αποφεύγουν την τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

•    Καλό είναι να μην μπαίνετε σε αντιπαραθέσεις και διαπληκτισμούς όσον αφορά στον ύπνο του, απλά εξηγήστε στο παιδί πως είναι ώρα να πάει στο κρεβάτι και να κοιμηθεί και όπως και να έχει θα παραμείνει εκεί, πως εσείς δεν μπορείτε να παραμείνετε άλλο μαζί του, διότι έχετε δουλείες και πως θα τα πείτε αύριο το πρωί. Δώστε του ένα φιλί, μία αγκαλιά και καληνυχτίστε το.

•Σε περίπτωση που ξυπνήσει στη διάρκεια της νύχτας και σας ζητάει επίμονα είτε με κλάμα, είτε με φωνές, προσπαθήστε πρώτα από όλα, να εξακριβώσετε αν όντως σας έχει ανάγκη ή το κάνει, γιατί έτσι έχει συνηθίσει. Αν ισχύει το δεύτερο, καλό είναι, αν και πολύ δύσκολο, να το αγνοήσετε, μέχρι να κουραστεί και να αποκοιμηθεί.

•Αν όντως ανησυχείτε, πηγαίνετε μέχρι την πόρτα του δωματίου του χωρίς να ανάψετε κάποιο φως, μην του μιλήσετε, χαϊδέψτε το λίγο στην πλάτη και απομακρυνθείτε. Μέρα με τη μέρα μπορείτε αυτό να το επαναλαμβάνετε όλο και λιγότερο.

•Αν το παιδί σας συχνά και έντονα δεν μπορεί να προσαρμοστεί στους κανόνες του ύπνου, κινητοποιήστε το με κάποια «ανταμοιβή» που θα συμφωνήσετε από κοινού. Για παράδειγμα, εάν για κάποιες συνεχόμενες μέρες συμπεριφερθεί καλά στη διαδικασία του βραδινού ύπνου, θα κερδίσει για την προσπάθεια του, ένα αυτοκόλλητο ή ένα μικρό γλυκό ή μία δραστηριότητα ή μία ώρα επιπλέον του αγαπημένου του παιχνιδιού. Αυτή η διαδικασία θα κάνει το παιδί να νιώσει ότι συμμετέχει ενεργά σε αυτήν και θα τον ενισχύσει να προσπαθήσει παραπάνω. Σταδιακά και αφού σταθεροποιηθεί στα επιθυμητά επίπεδα ο ύπνος του, μπορείτε να λιγοστεύετε και να κάνετε πιο αραιή την επιβράβευση.

•Εάν παρόλα αυτά, το παιδί αντιδρά έντονα και δεν συμμορφώνεται με αυτά που του ζητάτε, απλά εξηγήστε του ότι θα υπάρξουν κάποιες συνέπειες. Όπως για παράδειγμα να του στερήσετε για λίγο, κάποιο παιχνίδι, μία παιδική δραστηριότητα ή κάτι άλλο που του αρέσει πολύ.

•Μην ξεχνάτε να επιβραβεύετε λεκτικά και συναισθηματικά το παιδί σας, σε κάθε επιτυχημένη διαδικασία του βραδινού ύπνου του.

•Τέλος, είναι σημαντικό σε όλη αυτή την προσπάθεια ρύθμισης του ύπνου του παιδιού σας να συμμετέχετε, εάν είναι δυνατόν φυσικά, εξίσου και οι δύο γονείς.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας