Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2022-04-06 12:54:54 +0300 Τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση και ενθάρρυνση ώστε να αντιμετωπίσουν τρομακτικά εξωτερικά γεγονότα, σκέψεις, φαντασιώσεις και όνειρα που καταλαμβάνουν το μυαλό τους Φόβοι του παιδιού: Aντιμετωπίζοντας τερατάκια με αστεία καπέλα

Φόβοι του παιδιού: Aντιμετωπίζοντας τερατάκια με αστεία καπέλα

Φόβοι του παιδιού: Aντιμετωπίζοντας τερατάκια με αστεία καπέλα 470 900
Άρθρο από Φανή Λούγκλου
Τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση και ενθάρρυνση ώστε να αντιμετωπίσουν τρομακτικά εξωτερικά γεγονότα, σκέψεις, φαντασιώσεις και όνειρα που καταλαμβάνουν το μυαλό τους
Τα παιδιά χρειάζονται καθοδήγηση και ενθάρρυνση ώστε να αντιμετωπίσουν τρομακτικά εξωτερικά γεγονότα, σκέψεις, φαντασιώσεις και όνειρα που καταλαμβάνουν το μυαλό τους.  Στα περισσότερα μικρά παιδιά αρέσει η ζωγραφική και αυτή η τεχνική προσφέρει μια διασκεδαστική δραστηριότητα που είναι λιγότερο απειλιτική από την άμεση λεκτική έκφραση των φόβων και των ανησυχιών.  Είναι κατάλληλη για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

Για τα τερατάκια με τα καπέλα, ο ενήλικας κάθεται με το παιδί στο ίδιο επίπεδο, σε τραπέζι ή στο πάτωμα.  Δίνει στο παιδί υλικά για να ζωγραφίσει.  Καλό είναι να υπάρχει ποικιλία και να αφήσει το παιδί να επιλέξει ποια θα χρησιμοποιήσει.  Ζητά αρχικά από το παιδί να ζωγραφίσει ό,τι του αρέσει.  Όταν το παιδί τελειώσει, γίνεται μια σύντομη και χαλαρή συζήτηση για το θέμα της ζωγραφιάς.  Έπειτα, του ζητά να ζωγραφίσει "ένα τρομακτικό πράγμα που σου έχει συμβεί ή μια τρομακτική σκέψη ή ένα όνειρο".  Εξηγεί στο παιδί ότι δεν θέλει να ζωγραφίσει το πιο τρομακτικό άλλα αυτό που το τρομάζει λιγότερο.  Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί το παιδί πρέπει να αντιμετωπίσει σταδιακά τους φόβους του και να χτίσει βήμα-βήμα την αυτοπεποίθησή του.

Αν το παιδί είναι διστακτικό, το παρακινεί λέγοντας: "συχνά όταν ζωγραφίζουμε αυτό που μας φοβίζει και το βλέπουμε στο χαρτί, δεν είναι πια πολύ τρομακτικό.  Άλλωστε, είναι μόνο μια ζωγραφιά στο χαρτί που δεν μπορεί να μας πειράξει.  Και μην ξεχνάς ότι δεν είσαι μόνος σου, αλλά είμαι κι εγώ μαζί σου".  Αν δεν θέλει, το αφήνουμε και επανερχόμαστε αργότερα.  Δεν το πιέζουμε.  Αν συμφωνήσει, φτιάχνει τη ζωγραφιά του, για παράδειγμα ένα τέρας, και ο ενήλικας συνεχίζει: "Πολύ ωραία.  Τώρα θέλω να αλλάξεις το πράσινο τέρας λίγο.  Μπορείς να το μικρύνεις και να το κάνεις τόσο δα.  Μπορείς να του βάλεις ένα αστείο καπέλο, ώστε να μην είναι τόσο τρομακτικό πια.  Μπορείς να ζωγραφίσεις τον αγαπημένο σου σούπερ ήρωα που έρχεται για να νικήσει το τέρας ή μπορείς να το αλλάξεις με όποιο τρόπο εσύ επιλέξεις ώστε να σε τρομάζει λιγότερο".

Όταν το παιδί αλλάξει τη ζωγραφιά του, ο ενήλικας προσθέτει: "το καταπληκτικό είναι ότι όταν δούμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε την εικόνα στο χαρτί, σκεφτόμαστε μήπως μπορούμε να την αλλάξουμε και στο μυαλό μας κι έτσι να μη φοβόμαστε πια". 
 
Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να μάθει το παιδί να αλλάζει τις σκέψεις του γύρω από τους φόβους του.
 

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας