Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2021-06-02 11:38:14 +0300 Η αξία της ισορροπημένης διατροφής για την ανάπτυξη των παιδιών. Πώς θα μάθει να τρώει υγιεινά;

Πώς θα μάθει να τρώει υγιεινά;

Πώς θα μάθει να τρώει υγιεινά; 470 900
Η υγιεινή διατροφή είναι συνώνυμη της ανάπτυξης του παιδιού.  Αυτό δεν σημαίνει ότι οι...άμεσοι ενδιαφερόμενοι το κατανοούν και είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν τις σωστές διατροφικές συνήθειες. Η υποχρέωση λοιπόν να τους πείσουμε είναι δικ...

Πώς θα κάνω το παιδί μου να τρώει υγιεινά; 

1. Όπως η Ντόρα!
Λέμε στα παιδιά ότι οι αγαπημένοι τους τηλεοπτικοί πρωταγωνιστές ή ήρωες παραμυθιών (ο Μπομπ ο Μάστορας, η Ντόρα, η μικρή εξερευνήτρια) καταφέρνουν όλες αυτές τις επιτυχίες, μπορούν και τρέχουν τόσο γρήγορα, πηδάνε τόσο ψηλά, κάνουν τόσο εντυπωσιακά πράγματα επειδή τρώνε τις σωστές τροφές, δηλαδή χυμούς, όσπρια, λαχανικά, ψάρια και έχουν μία σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Τους λέμε λοιπόν ότι αν θέλουν να έχουν τις ίδιες επιτυχίες, θα πρέπει να επιλέγουν και τις ίδιες τροφές.  

2. Παίζοντας με τα λαχανικά. Αν το παιδί μας αρνείται να φάει π.χ. φασολάκια, φτιάχνουμε με αυτά ένα ενδιαφέρον σχήμα στο πιάτο, για παράδειγμα ένα σπιτάκι. Με την ίδια λογική, μετατρέπουμε την ψίχα του ψαριού σε ανθρωπάκι, φτιάχνουμε ένα αυτοκινητάκι από μπιζέλια κλπ. Ενθαρρύνουμε το παιδί να κάνει το ίδιο αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να δει την εκάστοτε τροφή με άλλο μάτι και μαζί με το παιχνίδι να αρχίσει και το φαγητό, ενισχύοντας έτσι τη δημιουργικότητα και εφευρητικότητά του, αλλά και αποκτάει σωστές διατροφικές συνήθειες.

3. Μικροί σεφ. Βάζουμε το παιδί στη διαδικασία της μαγειρικής και της προετοιμασίας του φαγητού. Τα παιδιά ενθουσιάζονται όταν συμμετέχουν σε ανάλογες δραστηριότητες. Αν μάλιστα τους φορέσουμε ένα καπέλο του chef και μια μακριά ποδιά, το μάθημα μαγειρικής θα πάρει ακόμη πιο επίσημο ύφος και το παιδί τον ρόλο του πιο σοβαρά. Με τον τρόπο αυτό το παιδί αισθάνεται ότι το τελικό προϊόν, το πιάτο της ημέρας, είναι και δικό του δημιούργημα που οπωσδήποτε θα θέλει να δοκιμάσει

4. Δεν «τσιμπάμε». Για να αποκτήσει το παιδί μας σωστές διατροφικές συνήθειες, σταματάμε να δίνουμε στο παιδί μικρογεύματα που του κόβουν την όρεξη με αποτέλεσμα όταν έρχεται η ώρα του φαγητού να μην θέλει να φάει. Κρύβουμε κάπου όλες τις ακατάλληλες τροφές που παρασύρουν το παιδί και το απομακρύνουν από το στόχο....το φαγητό της κατσαρόλας. 

5. Δεν υποχωρούμε. Τα παιδιά θα κάνουν το παν για να αποφύγουν το φαγητό που τους προτείνουμε, αν δεν το θέλουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπακούσουμε στις προσταγές τους! Δεχόμαστε προσωρινά την επιλογή τους να μην φάνε, χωρίς όμως να τους δώσουμε άλλη επιλογή. Όταν πεινάσουν πραγματικά, είναι βέβαιο ότι θα καταφύγουν στο φαγητό που του είχαμε ετοιμάσει. 

6. Εσύ αποφασίζεις! Το σημαντικό για να αρχίσει το παιδί μας να τρώει υγιεινά και να αποκτήσει σωστές διατροφικές συνήθειες είναι να δίνουμε στο παιδί εναλλακτικές. Το ρωτάμε λοιπόν: «Τι σαλάτα θέλεις σήμερα, μαρούλι ή ντομάτα;» ή «Ποιό φρούτο προτιμάς να σου καθαρίσω, μήλο ή αχλάδι;». Έτσι το πείθουμε ότι είναι δεδομένη η κατανάλωση σαλάτας ή φρούτου και ταυτόχρονα του δίνουμε και το περιθώριο επιλογής. Αισθάνεται δηλαδή ότι η γνώμη του μετράει μέσα στο σπίτι και ότι τα υπόλοιπα μέλη τον υπολογίζουν. 

7. Περί ορέξεως. Ποτέ δεν μαλώνουμε το παιδί επειδή αρνείται να φάει κάποια συγκεκριμένα φαγητά. Αν κάθε φορά που το κάνει, του φωνάζουμε και το απειλούμε (π.χ. θα σε δείρω, αν δεν φας), συνδέουμε το φαγητό με αρνητικά συναισθήματα οπότε τελικά απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο από τον στόχο. 

8. Κοίτα ποιός μιλάει. Δίνουμε εμείς πρώτοι το καλό παράδειγμα στο παιδί τρώγοντας υγιεινές τροφές, αποφεύγοντας το junk food, καταναλώνοντας φρούτα και λαχανικά κλπ. Τουλάχιστον όσο το παιδί είναι μπροστά...

9. Μαζί στη λαϊκή. Κάνoυμε μαζί με το παιδί τα ψώνια της εβδομάδας δίνοντας στη βόλτα μας εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Του εξηγούμε γιατί επιλέγουμε το τάδε και όχι το δείνα προϊόν, γιατί προτιμάμε τα φρέσκα από τα κατεψυγμένα τρόφιμα, πώς διαλέγουμε φρούτα και λαχανικά κλπ. Αν μάλιστα αυτή η διαδικασία ξεκινήσει από την πολύ μικρή ηλικία, το παιδί θα καταλάβει και θα εμπεδώσει σταδιακά την αξία της σωστής διατροφής

10. Γιατί ψηφίζουμε πράσινο. Το να επιβάλλουμε στα παιδιά μια διατροφική επιλογή, χωρίς εξηγήσεις, είναι άσκοπο. Αντίθετα, είναι πολύ χρήσιμο και βοηθητικό το να τους εξηγούμε τους λόγους που μας κάνουν να του προτείνουμε συγκεκριμένες τροφές και να αποφεύγουμε κάποιες άλλες.  

11.  Καραμελίτσα; Δεν χρησιμοποιούμε τα πατατάκια, τις καραμέλες, τις σοκολάτες και τα υπόλοιπα ανθυγιεινά σνακ ως ανταμοιβή για να πετύχουμε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά του παιδιού, για να το πείσουμε για κάτι. Έτσι, το παιδί θα συνδέσει την καλή συμπεριφορά με το φαγητό, συνεχίζοντας το ίδιο και στην ενήλικη ζωή. 
  
Διατροφή και υγεία

παχυσαρκία, οι καρδιακές παθήσεις, η υψηλή χοληστερόλη, η πίεση, οι παιδικός διαβήτης τύπου 2, ακόμη και διάφορα ορθοπεδικά προβλήματα ή ορμονικές διαταραχές φαίνεται να έχουν τη ρίζα τους στις κακές διατροφικές επιλογές.

Κλείσε την τηλεόραση
Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών είναι η τηλεόραση. Σύμφωνα με έρευνες λοιπόν τα παιδιά που περνούν πάνω από 22 ώρες την εβδομάδα μπροστά στην τηλεόραση έχουν τάση προς παχυσαρκία. Ένας βασικός λόγος είναι ότι τα παιδιά εμφανίζουν πολύ μεγάλη δεκτικότητα στις διαφημίσεις των ανθυγιεινών σνακ, ταυτίζονται με τους ήρωες-πρωταγωνιστές αυτών των διαφημίσεων και διαμορφώνουν τελικά τις λάθος διατροφικές συνήθειες. Αποφεύγουμε λοιπόν να εκθέτουμε τα παιδιά σε τέτοια θεάματα, προτιμάμε να παρακολουθεί ένα DVD με ελεγχόμενο πάντα περιεχόμενο και ποτέ δεν του δίνουμε φαγητό όσο παρακολουθεί τηλεόραση, ώστε να μην συνδυάσει την τηλεθέαση με την κατανάλωση τροφής.

Δικαίωμα στην επιλογή
Αν το παιδί περνάει μια φάση άρνησης δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Πολλά παιδιά, ειδικά γύρω στην ηλικία των 2 ετών, αρνούνται να φάνε συγκεκριμένες τροφές και δείχνουν σαφή προτίμηση για κάποιες άλλες. Μάλιστα, αυτό μπορεί να τραβήξει για καιρό. Δεν έχει κανένα νόημα να του επιβάλλουμε ένα πιο εμπλουτισμένο διατροφικό πρόγραμμα από εκείνο που προτιμά. Το μόνο που θα πετύχουμε, είναι η ακόμη μεγαλύτερη και αποφασιστική άρνησή του. Κάθε φορά ωστόσο που έχουμε την ευκαιρία, του προσφέρουμε διάφορες και διαφορετικές γεύσεις, ώστε να κάνει τις επιλογές του από την προτεινόμενη ποικιλία.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας