Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-10-23 13:53:54 +0300 Η προσχολική και η πρώτη σχολική ηλικία βοήθα το παιδί στην πρόοδο και την καλή συναισθηματική του ανάπτυξη. Προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία

Προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία

Προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία 470 900
Άρθρο από Νανά Τσουμάκη

Η προσχολική και η πρώτη σχολική ηλικία βοήθα το παιδί στην πρόοδο και την καλή συναισθηματική του ανάπτυξη.

Αυτό τουλάχιστον έχει αποδειχθεί από πολλές έρευνες στον εκπαιδευτικό  χώρο. Ο ρόλος του γονιού είναι πολύ σημαντικός αρκεί να υπάρχει μέτρο. Για παράδειγμα υπάρχουν γονείς που θέλουν να ελέγχουν και τον αέρα που αναπνέει το παιδί από την εποχή που βρίσκετε ακόμα στην κοιλιά της μαμά τους και άλλοι που αρχίζουν να ενδιαφέρονται για την πρόοδο των παιδιών τους στο δημοτικό ή ακόμα χειρότερα στην Ά Λυκείου  αφού « όλα τα άλλα είναι ασήμαντα γιατί στο δημοτικό και στο γυμνάσιο δεν μένει σχεδόν κανείς στην ίδια τάξη».

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης έχουν να προσφέρουν κάτι στην ανάπτυξη του ατόμου. Όλες οι αλλαγές στη  ζωή μας είναι συνυφασμένες με την εξέλιξη της ζωής. Σκοπός είναι να κάνουμε το παιδί να συνειδητοποιήσει ότι όλα έχουν τις δυσκολίες αλλά και τις χαρές τους και σαν γονείς να προσπαθούμε να κάνουμε τα παιδιά μας να απολαμβάνουν την κάθε φάση της ζωής τους. Αυτό το «μάθημα ζωής» μπορεί να ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή που ανοίξει τα μάτια του ένα βρέφος. Του μαθαίνουμε να έχει πρόγραμμα, να καλύπτει τις ανάγκες του, να εκφράζεται, να μαθαίνει. Μετά το στέλνουμε στο πρώτο του σχολείο, στον  παιδικό σταθμό.

Θεωρούμε ότι ο παιδικός σταθμός  διαθέτει τα βασικά χαρακτηριστικά του σχολειού (πρόγραμμα, συνεύρεση παιδιών ίδιας περίπου ηλικίας, ομαδικά παιχνίδια, καλλιέργεια αισθήσεων και δεξιοτήτων κλπ). Η αίσθηση του αποχωρισμού είναι έντονη. Από εκεί που το μωρό ήταν όλη μέρα μαζί με τους γονείς του ξαφνικά οι γονείς του το αποχωρίζονται και εκείνο χάνει τη  σιγουριά του σπιτιού. Η αίσθηση αυτού του αποχωρισμού πρέπει να αντιμετωπιστεί σε αυτό το στάδιο ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στο επόμενο.  Υπάρχουν πολλές τεχνικές, από την ψυχολογία, που ο κάθε γονιός μπορεί να εφαρμόσει ώστε ο αποχωρισμός αυτός να βιωθεί και από τις 2 πλευρές ανώδυνα και εποικοδομητικά.

Σύμφωνα με νόμο του Υπουργείου Παιδείας ,το νηπιαγωγείο είναι και το πρώτο στάδιο της δεκάχρονης υποχρεωτικής φοίτησης  (1 χρόνο νηπιαγωγείο + 6 χρόνια δημοτικό + 3 χρόνια γυμνάσιο). Το νηπιαγωγείο έχει το πλεονέκτημα ότι βοηθά το παιδί στην ένταξη του στο δημοτικό και σε συναισθηματικό αλλά και γνωστικό επίπεδο. Τα παιδιά μαθαίνουν το σχολικό περιβάλλον μέσα από τα καινούρια αναλυτικά προγράμματα με μεγάλη ποικιλία ιδεών και ενοτήτων .  Ίσως είναι η σημαντικότερη βαθμίδα της εκπαίδευσης για την καλλιέργεια μιας σειράς παραγόντων που επηρεάζουν την προσωπικότητα του παιδιού ξεκινώντας από τις διατροφικές συνήθειες και καταλήγοντας στην αγάπη για το διάβασμα και την έρευνα.

Τέλος, η μετάβαση του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είναι μια σημαντική αλλαγή στη ζωή του.  Έρευνες έχουν δείξει ότι  μια σειρά από παράγοντες επηρεάζουν τα συναισθήματα και τις ιδέες των νηπίων που γίνονται μέσα σε ένα καλοκαίρι μαθητές δημοτικού. Πολλές φορές αυτή η αλλαγή αγχώνει τα παιδιά.  Η αντίληψη ότι το νηπιαγωγείο είναι μια χαλαρή μορφή εκπαίδευσης ενώ το δημοτικό χαρακτηρίζεται από κανόνες και αξιολόγηση είναι κάτι που τρομοκρατεί τα παιδιά και πολύ περισσότερο αγχώνει τους γονείς. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν αυτή τη μετάβαση χωρίς πανικό όταν και εφόσον τα έχουμε προετοιμάσει και όχι φοβίσει. 

Τα ερωτήματα για μένα είναι πώς ένας γονιός μπορεί να τα αντιμετωπίσει όλα αυτά. Πώς μπορεί να γίνει η κατάλληλη επιλογή του παιδικού σταθμού, νηπιαγωγείου και δημοτικού; Τι περισσότερο ή λιγότερο έχουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια από τα δημόσια; Πώς ένα γονιός μπορεί να κάνει το παιδί του να αγαπήσει το σχολείο;
                           

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας