Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-10-20 15:02:26 +0300 Σύμφωνα με τα έθιμα της πατρίδας μας, η εορταστική αυτή περίοδος συνοδεύεται από άφθονο φαγητό, ποτό και πολύ γλέντι! Πάσχα και διατροφή

Πάσχα και διατροφή

Πάσχα και διατροφή 470 900
Σύμφωνα με τα έθιμα της πατρίδας μας, η εορταστική αυτή περίοδος συνοδεύεται από άφθονο φαγητό, ποτό και πολύ γλέντι!

Όλοι, μικροί και μεγάλοι, καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες από αρνί, κοκορέτσι, μαγειρίτσα, τσουρέκι και κόκκινα αβγά και δυστυχώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που παρουσιάζουν διάφορα μικρά και μεγαλύτερα προβλήματα στο τέλος του τριημέρου.
Αυτό που συχνότερα ταλαιπωρεί τους περισσότερους στη διατροφή τους, είναι η δυσπεψία. Η υπερκατανάλωση τροφών και αλκοόλ δυσκολεύει το γαστρεντερικό σύστημα, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε ένα ενοχλητικό «φούσκωμα» και μια γενική δυσφορία.
Η μόνη λύση για το πρόβλημα αυτό είναι να προσέχουμε τις ποσότητες που καταναλώνουμε, καθώς και τη συχνότητα των γευμάτων. Η καλή παρέα και η ευχάριστη διάθεση δεν πρέπει να μας οδηγούν συνέχεια στο τραπέζι.
Επίσης, κάτι που πολύ συχνά διαπιστώνουμε λόγω της διατροφής μας, είναι η μεγάλη αύξηση του ποσοστού χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων μέσα στις γιορτές. Τα αβγά, τα γλυκά, αλλά και η μεγάλη κατανάλωση κρέατος οδηγούν δυστυχώς στην αυξημένη πρόσληψη λιπαρών και αυτό με τη σειρά του στην αύξηση του ποσοστού χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων.
Το μέτρο και εδώ παίζει τον βασικό ρόλο, ειδικά για τα άτομα που αντιμετωπίζουν ήδη κάποιο πρόβλημα με τη χοληστερίνη τους.
 
Τι πρέπει να προσέξουμε Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο μέχρι το βράδυ;
Η νηστεία αποτελεί μια καλή ευκαιρία για «φυσική» αποτοξίνωση από τρόφιμα ζωικής προέλευσης και κατ’ επέκταση από κορεσμένα λίπη και ποσότητες χοληστερόλης που αυτά περιέχουν, που μπορεί:
1.     να βελτιώσει το λιπιδαιμικό μας προφίλ, 
2.     να βελτιώσει την αρτηριακή μας πίεση μέσα από την μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, 
3.     να βελτιώσει το βάρος μας.
Έτσι, τη Μεγάλη Παρασκευή που απέχουμε και από λάδι, μπορούμε να τραφούμε: 
1.     με περισσότερα λαχανικά και φρούτα (πηγές βιταμινών και αντιοξειδωτικών συστατικών), 
2.     ξηρούς καρπούς (πηγές πολυακόρεστου λίπους, αλλά και πολλών ιχνοστοιχείων και ινών), 
3.     σουσάμι και ταχίνι-χαλβά (πηγές αμινοξέων όπως αργινίνη και λευκίνη, βιταμινών π.χ. της αντιοξειδωτικής Ε, σιδήρου, φωσφόρου, καλίου και σεληνίου) 
4.     απαλές σούπες χωρίς λάδι με βάση τα λαχανικά (π.χ. ντοματόσουπα).

Τι πρέπει να προσέξουμε το βράδυ του Μ. Σαββάτου και την Κυριακή του Πάσχα;
Αμέσως μετά την Ανάσταση θα καθίσουμε γύρω από το τραπέζι, που θα φέρει το κρέας και τα άλλα προϊόντα του στη διατροφή μας μετά από μικρή ή μεγαλύτερη αποχή. Για να μην αποτελέσει αυτό ένα δυναμικό σοκ για τον οργανισμό φροντίστε να γίνει αργά και ήρεμα. Στο βραδινό τραπέζι της Ανάστασης καλό είναι να περιοριστούμε μόνο στην κατανάλωση της παραδοσιακής σούπας και μιας σαλάτας. Η μαγειρίτσα είναι το ενδιάμεσο διατροφικό στάδιο ανάμεσα στη νηστεία και τα φαγητά του Πάσχα.
Συμβουλή: μην καταναλώσετε στο ίδιο γεύμα και το «κόκκινο» αυγό ή έστω μικρή ποσότητα κρέατος, για να μην κάνετε την πέψη σας ακόμα πιο δύσκολη. Συνοδέψτε την μόνο με σαλάτα και ψωμί. Πρέπει να επισημάνουμε ότι οι φυτικές ίνες από τα λαχανικά και τις σαλάτες, τόσο στο βραδινό δείπνο όσο και στο πασχαλινό τραπέζι της Κυριακής θα παίξουν ένα πολύ καθοριστικό ρόλο.
Συμβουλή: η κατανάλωση αρκετής ποσότητας σαλατικών θα μας προστατέψει από την είσοδο όλης της ποσότητας αυτών των συστατικών στο σώμα μας μέσα από τη διαδικασία της πέψης.
Το πρωί της Κυριακής είναι καλό να πάρουμε πρωινό, αλλά όχι πολύ πλούσιο. Γάλα, δημητριακά ή μικρή ποσότητα από τα πασχαλινά κουλουράκια ή τσουρέκι μαζί με ένα φρούτο μπορεί να μας χορτάσει μέχρι το μεσημέρι.
Στο γεύμα καλό είναι να αποφύγουμε το συνεχές τσιμπολόγημα, και να γεμίσουμε ένα πιάτο με λογική ποσότητα από τα φαγητά της ημέρας. Οι υδατάνθρακες με τη μορφή της πατάτας, του ρυζιού ή του ψωμιού πρέπει να κατέχουν σημαντική θέση στο πιάτο μας, αφού είναι πηγή ενέργειας αλλά δίνουν λιγότερη ενέργεια από τα λιπαρά κρέατα του Πάσχα, και αδιάλυτες φυτικές ίνες, που τονώνουν τη λειτουργία του εντέρου.
Τέλος το βραδινό μας μπορεί να είναι είτε μια σαλάτα εποχής με ψωμί και μικρή ποσότητα πρωτεΐνης , μία απαλή χορτόσουπα, είτε ένα γιαούρτι με ψωμί ή φρυγανιά, το οποίο λόγω της ειδικής του σύνθεσης θα διευκολύνει την διαδικασία της πέψης και θα ξεκουράσει το στομάχι μας.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας