Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-11-02 12:07:04 +0200 Τι υποστηρίζουν οι ειδικοί και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αποκτήσουν υγιείς συνήθειες ύπνου; Ο ύπνος στην προσχολική ηλικία

Ο ύπνος στην προσχολική ηλικία

Ο ύπνος στην προσχολική ηλικία 470 900
Ο ύπνος αποτελεί τη μεγαλύτερη δυσκολία στη σχέση μας με τα παιδιά μας. Τι υποστηρίζουν οι ειδικοί και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αποκτήσουν υγιείς συνήθειες ύπνου;

Γυρίζω από τη δουλειά στις 4. Η κόρη μου συνήθως με περιμένει στην πόρτα περιχαρής, γεμάτη ενέργεια και…έτοιμη για όλα. Τρώω κάτι στα όρθια, ανεβαίνουμε στα ποδήλατα και βουρ γαι την παιδική χαρά  ή το πάρκο της γειτονιάς. Παίζουμε, παίζουμε, παίζουμε. Και ξανά παίζουμε, παίζουμε, παίζουμε. Οι δυνάμεις μου στερεύουν αλλά προσπαθώ να αντέξω. Πόση ώρα έχει μείνει εξάλλου; Μετά από τόσο τρεχαλητό και παιχνίδι, θα γυρίσουμε στο σπίτι, θα κάνουμε μπάνιο, θα βάλουμε μπιτζάμες και επιτέλους, το παιδί θα κοιμηθεί ύπνο βαθύ. Το πολύ πολύ να μου ζητήσει να του διαβάσω ένα παραμύθι...Ή μήπως όχι;

Στην πραγματικότητα ο ύπνος του παιδιού παραμένει η αχίλλειος πτέρνα στη σχέση μας μαζί του για πολλά πολλά χρόνια. Τα παιδιά αρνούνται να κοιμηθούν στην ώρα τους, ξυπνάνε μες τη νύχτα, μας θέλουν κοντά τους ώσπου να αποκοιμηθούν, έρχονται στο κρεβάτι μας κλπ. Το γεγονός του ελλιπούς ύπνου των παιδιών επιβεβαιώνουν οι ιατρικές έρευνες. Οι παιδίατροι ωστόσο τονίζουν ότι τα παιδιά πρέπει να κοιμούνται αρκετές ώρες και ο ύπνος τους να είναι ποιοτικός. Είναι θέμα ανάπτυξης και καλής υγείας.
Σύμφωνα με τον Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου της Αμερικής, τα παιδιά ηλικίας 3-5 πρέπει να κοιμούνται 11 με 13 ώρες στη διάρκεια της νύχτας. Μέχρι την ηλικία των 5 ετών μάλιστα κάποια παιδιά χρειάζονται ένα σύντομο ύπνο (διάρκειας 1-2 ωρών) μέσα στη μέρα.
Κάποια παιδιά υιοθετούν καλές συνήθειες ύπνου από νεογέννητα, ενώ άλλα έχουν άστατο ύπνο ή διακόπτουν το μεσημεριανό ύπνο από πολύ νωρίς.
Συνήθως πάντως, τα παιδιά ηλικίας 2-3 κοιμούνται δυο φορές στη διάρκεια της ημέρας. Αυτό φυσικά δεν είναι κανόνας και οι παιδίατροι τονίζουν ότι δεν πρέπει να πιέζουμε τα παιδιά να κοιμηθούν αν δεν θέλουν. Επιμένουμε μόνο αν  το παιδί δείχνει κουρασμένο, είναι ανήσυχο και γκρινιάζει. Αν και πάλι ο ύπνος δεν έρχεται με τίποτα, φροντίζουμε απλώς το παιδί να ξεκουράζεται και να ησυχάζει μια δυο ώρες μες τη μέρα.

Πώς θα καταφέρουμε τα παιδιά μας να κοιμούνται αρκετές ώρες τη νύχτα, να κοιμούνται ή να ξεκουράζονται στη διάρκεια της ημέρας;
Με επιμονή και υπομονή εξηγούν οι ειδικοί. Τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόγραμμα συγκεκριμένο από το οποίο δεν πρέπει να αποκλίνουμε εκτός αν υπάρχει πολύ σοβαρός λόγος.

-Δεν ξεχνάμε ότι η άρνηση ενός παιδιού να κοιμηθεί δεν σημαίνει ότι δεν είναι κουρασμένο. Συνήθως το κουρασμένο παιδί δεν θέλει να ξαπλώσει και γενικά βρίσκεται σε μια διαρκή άρνηση.
-Βοηθάμε το παιδί να χαλαρώσει με ένα ζεστό μπάνιο και ένα παραμύθι
-Τα περισσότερα παιδιά αρνούνται να κοιμηθούν αν δεν ξαπλώσουν μαζί με τους γονείς τους. Οι παιδίατροι επιμένουν: δεν πρέπει να κοιμόμαστε με το μωρό από την αρχή ακόμη της ζωής του. Αυτό γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος αιφνίδιου θανάτου. Καθώς το παιδί μεγαλώνει, ο ξεχωριστός ύπνος βοηθά στην ανεξαρτητοποίησή του. Έτσι, όσο πιο νωρίς δείξουμε στο παιδί ότι πρέπει να κοιμάται στον δικό του χώρο, τόσο καλύτερα για όλους μας.
-Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας έχουν έντονη φαντασία. Δεν είναι άξιο απορίας το ότι ξυπνούν στη διάρκεια της νύχτας φοβισμένα από κάποιον εφιάλτη. Για να αποφύγουμε το σύμπτωμα, κοιμίζουμε το παιδί σε ένα ήρεμο, ήσυχο περιβάλλον χωρίς τηλεόραση!
-Δεν δίνουμε ποτέ στο παιδί προσχολικής φαγητό ή γάλα, όταν ξυπνάει στη διάρκεια της νύχτας. Είναι σαν να το επιβραβεύουμε για το ότι ξύπνησε. Έτσι θα πάρει το λάθος μήνυμα και θα συνεχίσει να ξυπνάει.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας