Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-11-19 14:36:48 +0200 Μετά από 40 χρόνια, το έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου ανεβαίνει ξανά ... Kαπετάνιος φέτος στο ταξίδι για την Ιθαγδάτη, ο Γιώργος Χρυσοστόμου. Συνέντευξη στη Βάλια Κουρκουμέλη Ο Οδυσσεβάχ στο babyspace

Ο Οδυσσεβάχ στο babyspace

Ο Οδυσσεβάχ στο babyspace 470 900
Μετά από 40 χρόνια, το έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου ανεβαίνει ξανά ... Kαπετάνιος φέτος στο ταξίδι για την Ιθαγδάτη, ο Γιώργος Χρυσοστόμου.

Η μέρα δεν είχε ξεκινήσει καλά. Ήταν από αυτές τις μέρες που μυρίζουν μπαρούτι....εγώ όμως είχα να κάνω ταξίδι. Για λίγο θα βρισκόμουν σε μια άλλη πόλη...στην Ιθαγδάτη.   Κασετοφωνάκι, ερωτήσεις, φωτογραφική μηχανή ... αυτές  ήταν οι δικές μου αποσκευές.   Το ραντεβού μας με τον Γιώργο δόθηκε σ’ ένα συνοικιακό καφέ στις 18.30 το απόγευμα. Εν τέλει το πλοίο μας έλυσε κάβο με μια ώρα καθυστέρηση ... σημασία όμως έχει το ταξίδι! 

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου κάνει την παρθενική του εμφάνιση στο παιδικό σανίδι χρόνια πριν,  σχεδόν μόλις είχε αποφοιτήσει από τη σχολή. «Μόλις είχα αποφοιτήσει από τη σχολή έπαιξα στην  Πεντάμορφη και το Τέρας. Έκανα το τέρας». Εκεί ήταν και η πρώτη του συνεργασία με την Ξένια Καλογεροπούλου και τον Θωμά Μοσχόπουλου. Σήμερα ο σκηνοθέτης Θωμάς Μοσχόπουλος προτείνει στην Ξένια Καλογεροπούλου τον Γιώργο Χρυσοστόμου για το ρόλο του Οδυσσεβάχ. Ένα τηλεφωνήμα ήταν αρκετό «Με το που με πήραν τηλέφωνο και μου πρότειναν να παίξω τον Οδυσσεβάχ για τα 40 χρόνια του Θεάτρου Πόρτα, δεν υπήρξε δεύτερη σκέψη. Σε 10 λεπτά είχα το κείμενο στα χέρια μου».  
























«Ένας ρόλος σου δείχνει τι είναι η ζωή ή τι μέλλει γενέσθαι»

Από εκείνη τη στιγμή άρχισε και η γνωριμία τους. «Ο Οδυσσεβάχ είναι προστατευτικός με τους συντρόφους του, έχει να αντιμετωπίσει πολλά εμπόδια στον δρόμο του. Πολλοί είναι αυτοί που θα τον εγκαταλείψουν και άλλοι πάλι θα μείνουν πιστοί του σύντροφοι σε αυτό το ταξίδι». Ο ρόλος αυτός ήρθε στη ζωή του Γιώργου, όπως συμβαίνει με τους περισσότερους ηθοποιούς αλλά και με τους περισσότερους ρόλους που του έχει ζητηθεί να ερμηνεύσει. Αν και δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει τι είναι αυτό που του  συμβαίνει. Ποιός τελικά βρίσκει ποιον. «Ένας ρόλος σου δείχνει τι είναι η ζωή ή τι μέλλει γενέσθαι»  απαντά μάλλον στον ίδιο πρώτα και μετά σε εμένα. 

«Δεν ξέρω αν το προκαλώ ή αν έρχεται από μόνο του. Είναι λίγο περίεργο. Ό,τι σου συμβαίνει στη ζωή έρχεται και στο κουμπώνει ένας ρόλος». Στη ζωή του μέχρι τώρα έχει έρθει αντιμέτωπος με  πολλούς κύκλωπες, λωτοφάγους, μάγισσες είτε σε προσωπικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο. Ο Οδυσσεβάχ τον βοήθησε να βρει το στόχο του. «Σημασία δεν έχει να κατακτήσεις έναν στόχο αλλά να δεις ποιος είναι. Άμα είσαι διαλυμένος ανάμεσα σε 100 στόχους διαλύμενη θα είναι και η διαδρομή». 

                                    

Με αφορμή το τραγούδι της παράστασης δεν μπορώ να μην ρωτήσω αν πιστεύει στη μοίρα και αν τελικά κάποια πράγματα είναι γραμμένα. Δεν είναι μοιρόλατρης αλλά «όλοι έχουμε έρθει για κάποιο λόγο σε αυτή τη ζωή». Θεωρεί ότι κάποια πράγματα τα γράφουμε άλλα πάλι τα γράφουμε στα ήδη γραμμένα. «Ο άνθρωπος τα πρώτα χρόνια της ζωής του είναι σαν ένας μαυροπίνακας που οι άλλοι γράφουν πάνω σε αυτόν.Το ρόλο της κιμωλίας τον έχουν συνήθως οι γονείς».

Έχει δουλέψει πολύ με τα παιδιά μιας και εκτός από τις παιδικές παραστάσεις έχει κάνει και τον κλόουν στα παιδικά πάρτυ. «Τα παιδιά είναι υπέροχα. Είναι όμως και το πιο απαιτητικό κοινό. Τα σημερινά παιδιά έχουν άποψη». Η μαγεία της παιδικής παράστασης είναι διάχυτη σε όλη τη διάρκεια της. Από το που θα ανοίξει η αυλαία μέχρι το χειροκρότημα. Είναι όμως και πολύ δύσκολο. Τα παιδιά δεν θέλουν προχειρότητα. Πρέπει να τους φέρεσαι σα σε ενηλίκους.  «Τα παιδιά δεν έχουν την αίσθηση του 4ου τοίχου. Μιλάνε μεταξύ τους, σχολίαζουν. Θέλει πολύ προσπάθεια να μην επηρεαστείς από αυτά αλλά και να τους εξασφαλίσεις την ασφάλεια».  Πόσα παιδάκια του έχουν μαρτυρήσει τον εχθρό που έρχεται πίσωπλατα ή του μαρτυράνε που είναι κρυμμένο αυτό που ψάχνει. Ένα κοριτσάκι όμως κατάφερε τον αποσυντονίσει. «Έπαιζα στην πεντάμορφη και το τέρας. Ήμουν πολύ πειστικό τέρας. Μάσκα, παραμορφωμένη φωνή. Είχα καταφέρει να φοβίσω όλα τα πιτσιρίκια του θεάτρου. Εκτός από ένα κοριτσάκι. Καθόταν οκλαδόν στις μπροστινές θέσεις. Με τα μάτια της κατάφερε να με κομπλάρει. Πίσω από το βλέμμα της φαινόταν ξεκάθαρα το ότι δεν την είχα πείσει. Κόμπλαρα ... δε μπορούσα να μιλήσω». 























«Αυτό που εμείς κάνουμε στο θέατρο στην ουσία είναι αυτό που κάνει ένα παιδί όταν παίζει. Προσποιούμαστε μια ζωή»


Ο Οδυσσεβάχ είναι ένα παραμύθι μέσα από τα παραμύθια. Είναι πολλοί μύθοι πλεγμένοι  μαζί. Αν ο Οδυσσεβάχ ζούσε σήμερα θα ήταν απλάς ένας Οδύσσεας που αναστενάζει «ΑΧ» Η σημερινή κατάσταση δεν είναι κάτι που τον  φοβίζει ούτε πάλι κάτι που ζει για πρώτη φορά. Ως ηθοποιός έχει μάθει τι θα πει να μην πληρώνεσαι ή να μένεις απλήρωτος για πολύ καιρό. Είναι για αυτόν μια πάγια κατάσταση. Αυτό που τον φοβίζει είναι «ο φόβος που παίρνω από τους γύρω μου. Από τους κοντινούς μου ανθρώπους, από τους ανθρώπους στο δρόμο ή στην καφετέρια, εκλαμβάνω έναν τρόμο»
Μεγαλωμένος στη Ρόδο δεν μπορεί να συγκρίνει τη ζωή της επαρχίας με αυτή της πόλης. Το καθένα έχει τα δικά του υπέρ και κατά. «Τα παιδιά της πόλης ξέρουν πολλά περισσότερα πράγματα από τα παιδιά του χωριού. Εμείς όμως ζούσαμε πιο ελεύθερα». 

Θέτοντας του ερωτήσεις για το μέλλον δεν αντιδρά αρνητικά στην ερώτηση «Πώς θα σου φαινόταν να διδάξεις στα παιδιά θέατρο;». Το σκέφτεται λίγο και αν και διστακτικός στην αρχή με μια δεύτερη σκέψη φαίνεται να του αρέσει η ιδέα. «Αυτό που προσφέρει στα παιδιά το παιδικό θέατρο και η ενασχόλησή τους με αυτό είναι πολύ περισσότερο από αυτό που τους προσφέρει ένα στατικό παιχνίδι. Αυτό που εμείς κάνουμε στο θέατρο στην ουσία είναι αυτό που κάνει ένα παιδί όταν παίζει. Προσποιούμαστε μια ζωή»

Ο ίδιος είχε την τύχη να παίξει σε σχολικές παραστάσεις και εκεί να βρίσκονται οι σωστοί άνθρωποι. Οι άνθρωποι αυτοί που είδαν πως το μικρό αγόρι της πέμπτης δημοτικού είχε κάτι που οι άλλοι δεν είχαν ... ταλέντο. Ο ίδιος ξεκίνησε την ηθοποία γιατί νόμιζε πως οι ηθοποιοί περνάνε υπέροχα. Ίσως και γιατί ήταν ένας τρόπος να μη δώσει πανέλληνιες.  Σήμερα πιο ώριμος από τότε συνειδητοποιεί πως «η ηθοποιία με κάνει χαρούμενο. Με κάνει να ξεφεύγω από την πραγματικότητα και να μπω σε μια άλλη που άλλες φορές μου άρεσει άλλες πάλι όχι». 



«Θα κάνω ...» 

Πολλοί του λένε ότι θα γίνει καλός μπαμπάς. Είναι κάτι που και ο ίδιος το ξέρει αν και δεν έχει φανταστεί ακόμα τον εαυτό του σε αυτόν τον ρόλο. Για να μπορέσει να δεχτεί αυτόν τον ρόλο θα πρέπει πρώτα να δαμάσει το παιδί που συγκατοικεί μαζί του. Καθώς συζητάμε για το αν τελικά θα κάνει παιδί απαντά «Θα κάνω ...» και κατευθύνεται στις κούνιες που βρίσκονται δίπλα στην καφετέρια ...

O Γιώργος Χρυσοστόμου θα βρίσκεται στο Θέατρο Πόρτα για τους μικρούς του φίλους ενώ από Γενάρη θα βρίσκεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών συντροφιά με την Ξένια Καλογεροπούλου υπό την σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου στο εργό "Μακμπεθ". 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Μαρία Σωτηροπούλου. *Χωρίς το φωτογραφικό φακό της η συνέντευξη μας δεν θα είχε το ίδιο χρώμα.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας