Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-11-09 10:30:49 +0200 Ο ηθοποιός, μουσικοπαιδαγωγός και σκηνοθέτης Θωμάς Κινδύνης μιλά στη Βάλια Κουρκουμέλη για τις δικές του "Μορφές Έκφρασης" Ο Θωμάς Κινδύνης στο babyspace.gr

Ο Θωμάς Κινδύνης στο babyspace.gr

Ο Θωμάς Κινδύνης στο babyspace.gr 470 900
Ο ηθοποιός, μουσικοπαιδαγωγός και σκηνοθέτης Θωμάς Κινδύνης μιλά στη Βάλια Κουρκουμέλη για τις δικές του "Μορφές Έκφρασης" .


Πώς δημιουργήθηκαν οι «Μορφές Έκφρασης»;
Τις Μορφές Έκφρασης τις δημιούργησα το 1993 υλοποιώντας ένα όραμα που πάντα το έφερνα και μερικώς το υλοποιούσα στη ζωή μου με τις διάφορες ομάδες που δημιουργούσα. Το 1993 όμως καταστάλαξα κι απ’ ότι φαίνεται οριστικά στο να δημιουργήσω μια ομάδα καλλιτεχνών που στόχο έχει, μέσω της αισθητικής, να βοηθήσει τους συνανθρώπους μας. Έτσι ασχοληθήκαμε με θέματα Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας, νεώτερης ελληνικής μας παράδοσης (δημοτικό τραγούδι, παραδοσιακούς χορούς και παραμύθια από τις ελληνικές μας καταβολές), μουσικής (παραδοσιακής και έντεχνης), μουσική διδαγμένη από το μουσικοκινητικό σύστημα του C. ORFF, καθώς και θέματα εκφραστικής κίνησης που στόχο είχαν και έχουν να ανακαλύψει ο άνθρωπος το σώμα του και τις δυνατότητές του. Παράλληλα όμως διδάχθηκαν και διδάσκονται στους νέους καλλιτέχνες θέματα επικοινωνίας, μεθοδολογίας μελέτης και γνώσεις γενικότερα που αφορούν τη δημιουργία, τις σχέσεις και τηνσυνειδητοποίηση του ανθρώπου ότι είναι ένα πνευματικό ον.   

Τι είναι το εργαστήρι «Κίνηση, Λόγος, Ρυθμός»;
Είναι ένα εργαστήρι θεατρικής εκπαίδευσης που διερευνά την θεατρική έκφραση μέσα από την κίνηση και τη μουσική. Το εργαστήρι αποτελεί την αφορμή και την αφετηρία για τον μαθητή να ανακαλύψει έναν πλατύ ορίζοντα γνώσης και έκφρασης μέσα από το Θέατρο, το Τραγούδι, τη Μουσική και την Κίνηση. Εφαρμόζεται ένα πρωτοποριακό σύστημα εκπαίδευσης που προοδευτικά οδηγεί τον μαθητή στην πλήρη κατανόηση των θεμάτων που μελετάει καθώς και στην ανάπτυξη των εκφραστικών του μέσων.
Το παιδί μαθαίνει τους νόμους της επικοινωνίας και της συνεργασίας. Αναπτύσσεται η φαντασία του και μαθαίνει πόσο σημαντική και λειτουργική είναι η ομάδα. Έτσι μαθαίνει να μοιράζεται.
Σε θέματα μουσικής εφαρμόζουμε το μουσικοκινητικό σύστημα του  C.ORFF και δημιουργούμε με τα παιδιά μια μικρή αλλά εκφραστική ορχήστρα από διάφορα ευκολόπαιχτα όργανα (φλογέρες, ξυλόφωνα, μεταλλόφωνα, κρουστά και άλλα ιδιόφωνα).
Σε θέματα θεάτρου μέσω του θεατρικού παιχνιδιού το παιδί μυείται στα συναισθήματα, στη μεταμόρφωση, στην απόδοση κειμένου, στην εκφραστική κίνηση και στη δημιουργία θεατρικής παράστασης.
Σε θέματα κίνησης εφαρμόζουμε την πρωτοποριακή μέθοδο «Τεχνικές Ανάπτυξης Χορού και Αυτοσχεδιασμού για παιδιά». Σ’ αυτή τη μέθοδο το παιδί ανακαλύπτει την εκφραστική του σώματός του και μέσω του χορού εκφράζει τα συναισθήματά του και τα επικοινωνεί, μαθαίνει το σώμα του και τις δυνατότητές του.

Από ποια ηλικία μπορεί ένα παιδάκι να πάρει μέρος στο εργαστήρι;
Το κίνηση, λόγος και ρυθμός λειτουργεί σε δύο επίπεδα: για τα παιδιά και για τους ενήλικους. Στις Μορφές Έκφρασης εδώ και 7 χρόνια έχουμε δημιουργήσει το Παιδί και Τέχνη όπου εφαρμόζουμε την ως άνω μέθοδο από 3 χρονών έως 15. Για ενήλικους από 18 χρονών έως που τραβά η καρδιά τους.

Κάθε πότε γίνονται τα μαθήματα; Σε τι τιμές κυμαίνονται;
Τα μαθήματα για τα παιδιά γίνονται μια φορά την εβδομάδα. Είναι χωρισμένα σε τμήματα ανάλογα με την ηλικία τους και το μάθημα διαρκεί από μία ώρα, στις ηλικίες των 3 χρονών και από μιάμιση έως δύο ώρες σε μεγαλύτερες ηλικίες. Εμείς, ως Σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, εγγράφουμε τους γονείς ως μέλη του Συλλόγου, εφ’ όσον το επιθυμούν, και τα παιδιά τους συμμετέχουν δίνοντας οι γονείς ένα προσιτό ποσό, ως εισφορά στο Σύλλογο.

Tι ακριβώς είναι το Καλειδοσκόπιο;
Το καλειδοσκόπιο είναι μια αποτελεσματικότατη μέθοδος εκπαίδευσης των παιδιών σε θέματα: μεθοδολογίας μελέτης, πώς δηλαδή κανείς να αγαπήσει τη μελέτη και να έχει την πλήρη κατανόηση αυτών που μελετά. Έτσι το παιδί μπορεί να λύσει πολλά μαθησιακά προβλήματα που παρουσιάζονται στα μαθήματα του σχολείου του. Μαθήματα επικοινωνίας, δηλαδή πώς με την επικοινωνία ένα παιδί μπορεί να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα τού παρουσιαστεί και να συμβιώσει καλά με τους δικούς του. Θέματα Ηθικής, που το παιδί μαθαίνει τι είναι λογική, τι είναι επιβίωση, ποιες δυνάμεις συμμετέχουν στην επιβίωση, τι είναι καλό και τι κακό και πώς να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι. Τι είναι τα ναρκωτικά και οι ουσίες εξάρτησης, ποια είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα για τα παιδιά και πώς να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για έναν δρόμο προς την ευτυχία.

"Με την επικοινωνία ένα παιδί μπορεί να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα του παρουσιαστεί και να μπορεί να συμβιώσει καλά με τους δικούς του."


Για μια ακόμη φορά πρωταγωνιστές είναι τα παιδιά.  Με τι τρόπο τα  βοηθά η τέχνη;
Τα παιδιά πάντα θα είναι πρωταγωνιστές γιατί είναι το μέλλον και για να είσαι πνευματικά υγιής πρέπει να σκέφτεσαι το μέλλον, άρα τα παιδιά. Η τέχνη για μικρούς και μεγάλους είναι ευεργετική και θεραπευτική κι αυτό γιατί μιλάμε για αισθητική. Ξέρετε τι είναι αισθητική; Είναι μεγάλη υπόθεση, γιατί όταν μιλάμε για αισθητική μιλάμε για το να παραχωρείς χώρο, να επικοινωνείς, να έχεις απέραντη στοργή, να κάνεις και να τηρείς συμφωνίες, να έχεις φαντασία, άρα να δημιουργείς συνεχώς, να μη σε παρασύρουν μικρότητες και ιδιοτελείς λόγοι, να είσαι απέραντος και να θέλεις το να μη θέλεις, άρα να είσαι δοτικός άνευ όρων. Δεν είναι ουτοπίες όλα αυτά. Μας τα έχουνε φορέσει ως ουτοπίες τα διάφορα ψυχολογικού και υλιστικού περιεχομένου ψευδή δεδομένα που κυκλοφορούν, ότι ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που σήμερα ζει και αύριο πεθαίνει. Ο άνθρωπος  είναι μια πνευματική οντότητα με απέραντες δυνατότητες και δεν είναι ύλη. Έτσι όταν τα παιδιά ασχολούνται με την Τέχνη γίνονται καλύτεροι άνθρωποι και με γνώση για τη ζωή.

Εκτός από τα παιδιά όμως στις «Μορφές Έκφρασης» μαθητές γίνονται και οι γονείς. Πόσο υπάκουος και συνεπής μαθητής είναι ένας γονιός;


Στις Μορφές Έκφρασης τους γονείς των παιδιών τούς διδάσκουμε, (χωρίς οικονομική επιβάρυνση), τα ίδια θέματα που διδάσκουμε και στο καλειδοσκόπιο τα παιδιά τους. Ορισμένες φορές υπάρχουν και πιο εξειδικευμένα θέματα, όπως το πώς δημιουργώ ένα γάμο, πώς τον διατηρώ και πώς τον σώζω. Ή θέματα που αφορούν τα παιδιά τους και τη συμβίωση μαζί τους. Οι γονείς, όσοι συμμετέχουν, ομολογώ ότι είναι καλοί μαθητές και πρόθυμα συμμετέχουν στα μαθήματα, καθώς και στην εφαρμογή τους.





Παιδικό θέατρο. Πόσο απαιτητικό κοινό είναι τα παιδιά;
Όσοι ασχολούμαστε με το παιδικό θέατρο χρειάζεται να προσέξουμε, όπως προανέφερα, την αισθητική τόσο της παράστασης, όσο και του ίδιου του κειμένου. Εμείς οι καλλιτέχνες είμαστε υπεύθυνοι  για το τι θα περάσουμε στα παιδιά και πώς θα αναπλάσουμε τις ψυχούλες τους. Τα παιδιά είναι καλοί δέκτες, είναι ειλικρινή και δε θα κρύψουν τη δυσαρέσκειά τους ούτε την ευχαρίστησή τους. Τους αρέσει να συμμετέχουν στα δρώμενα. Εξ’ άλλου και σε ποιον δε θα άρεσε να συμμετέχει. Το κακό με τη κοινωνία μας είναι ότι είμαστε σε πάρα πολλά παθητικοί δέκτες. Έτσι με το θέατρο αυτό που πρέπει να τους μάθουμε είναι να είναι ενεργοί και ότι όταν δρας και συμμετέχεις υπάρχεις, άρα είσαι ευτυχισμένος.

«Γέλα, γέλα Πουλτσινέλα και όλα αλλάζουν στο λεπτό». Πόσο σημαντικό θεωρείται το γέλιο στην ζωή μας;


Το γέλα-γέλα Πουλτσινέλα είναι το συχνά επαναλαμβανόμενο μοτίβο στην παιδική μας παράσταση «O Πουλτσινέλα και το γελαστό δάσος» της Άννας Τζίμα και της Σύλβιας Κουτσουφλάκη, γιατί πιστεύουμε ότι το να γελάς, δηλαδή να είσαι σε καλή διάθεση και ευπροσήγορος, πετυχαίνεις να είσαι ευτυχισμένος και να κάνεις και τους άλλους καλά. Ποιος θέλει κοντά του έναν γκρινιάρη, μουτρωμένο, κατσούφη; Φαντάζομαι κανείς. Ενώ αντίθετα τους γελαστούς και αισιόδοξους ανθρώπους τούς αναζητάμε συνέχεια. Το ανθρώπινο ον είναι το μόνο που ελέγχει τα συναισθήματά του, άρα, λοιπόν, χαμογελάστε και σίγουρα το αύριο θα είναι καλύτερο.

"Το ανθρώπινο ον είναι το μόνο που ελέγχει τα συναισθήματά του, άρα, λοιπόν, χαμογελάστε και σίγουρα το αύριο θα είναι καλύτερο."

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας