Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2021-01-07 11:38:23 +0200 Το ταλέντο είναι μία τάση, που αν ασκηθούμε σε αυτήν, την καλλιεργήσουμε κα την αυξήσουμε, τότε θα γίνει ταλέντο. 'Eχει το παιδί σας κάποιο ταλένο; Καλλιεργήστε το!

'Eχει το παιδί σας κάποιο ταλένο; Καλλιεργήστε το!

'Eχει το παιδί σας κάποιο ταλένο; Καλλιεργήστε το! 470 900
Άρθρο από Μαρία Ροδίτη
Το ταλέντο είναι μία τάση, που αν ασκηθούμε σε αυτήν, την καλλιεργήσουμε κα την αυξήσουμε, τότε θα γίνει ταλέντο.
Όσο πιο νωρίς προσέξουμε αυτές τις έμφυτες τάσεις και τις βοηθήσουμε να αναδυθούν, τόσο μεγαλύτερη εξέλιξη θα έχουμε. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση των παιδιών.

Οι γονείς καλό είναι να φέρνουν τα παιδιά τους σε επαφή με ποικίλα και διαφορετικά ερεθίσματα από πολύ μικρή ηλικία. Χρειάζεται  να δίνεται χρόνος στα παιδιά, ώστε να εξοικειωθούν με την κάθε δραστηριότητα και να τους επιτραπεί να ασχοληθούν τόσο, ώστε να φανεί η αλληλεπίδραση τους με το κάθε ερέθισμα.  Οι γονείς χρειάζεται να παρατηρούν από κοντά τα παιδιά τους, ώστε να αντιληφθούν, ποιος τομέας είναι αυτός που τα εκφράζει περισσότερο, με τι αισθάνονται χαρούμενα, με ποια δραστηριότητα ικανοποιούνται περισσότερο και ποια είναι τα ταλέντα τους. Οι γονείς μπορούν να σχηματίσουν μία πιο ολοκληρωμένη άποψη, συνυπολογίζοντας την άποψη του ειδικού της κάθε δραστηριότητας.

Τα παιδιά μπορούν να εκφραστούν μέσα από ποικίλους και ετερόκλιτους μεταξύ τους τομείς. Κάποια παιδιά έχουν μεγαλύτερη εξέλιξη σε κάποια μορφή της τέχνης, είτε είναι η μουσική, η ζωγραφική, το τραγούδι, ο χορός, η συγγραφή, είτε είναι κάτι άλλο. Άλλα παιδιά έχουν καλύτερες επιδόσεις σε κάποιο άθλημα, ενώ κάποια άλλα παιδιά έχουν μία προτίμηση  σε κάποια επιστήμη, όπως τα μαθηματικά, η φυσική, η αστρονομία. Ενδεχομένως, κάποια παιδιά να επεκτείνουν τα ταλέντα τους  σε περισσότερους από έναν τομείς.

Τα πλεονεκτήματα της συστηματικής ενασχόλησης των παιδιών με μία δραστηριότητα στην οποία έχουν ταλέντο είναι:
•    Η αύξηση της αυτοεκτίμησης τους. Τα παιδιά μαθαίνουν έμπρακτα πως είναι άξια και πως εάν προσπαθήσουν, μπορούν να τα καταφέρουν στη ζωή τους.
•    Η τήρηση των κανόνων και προγράμματος. Τα παιδιά διαπιστώνουν πως για να αποδώσει η προσπάθεια τους και να έχουν πρόοδο, χρειάζεται να τηρήσουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, που υπόκειται σε συγκεκριμένους κανόνες.
•    Η επαφή τους με τα συναισθήματα και τις δυνάμεις τους. Τα παιδιά σε οποιοδήποτε τομέα και αν εξελίσσουν  το ταλέντο τους, έρχονται σε επαφή με τη χαρά, τη συγκίνηση, την απογοήτευση, την κούραση, τον θυμό και την υπερηφάνεια. Συχνά, έρχονται αντιμέτωποι με έντονα θετικά και αρνητικά συναισθήματα, καλούμενοι να τα διαχειριστούν και να βρουν τις αντοχές και το κίνητρο να συνεχίσουν. Πολλές φορές, χρειάζεται είτε να ανακαλύψουν, ότι οι δυνάμεις τους είναι περισσότερες από αυτές που φανταζόντουσαν, είτε να αποδεχτούν, πως οι δυνάμεις τους μπορούν να φτάσουν μέχρι ενός σημείου.
•    Η ενασχόληση των παιδιών με μία ή παραπάνω δραστηριότητες, αποτελεί παράδειγμα για την υπόλοιπη ζωή τους. Τα παιδιά μαθαίνουν πως ο πιο σημαντικός παράγοντας εξέλιξης του ταλέντου τους είναι τα αργά, σταθερά και παράλληλα ευχάριστα βήματα προόδου.  Συγκεκριμένα, μαθαίνουν πως, εάν έχουν στόχους, επικεντρώσουν την προσπάθεια τους σε κάτι που τους εκφράζει και τους δίνει ευχαρίστηση και επιμένουν με συνεχή προσπάθεια και δουλειά, θα δουν βελτίωση και θα έχουν θετικά σημάδια εξέλιξης με ό, τι και αν καταπιάνονται.


Τρία σημαντικά στοιχεία που καλό είναι να προσέξουν οι γονείς είναι:
•   Να αφήσουν τα παιδιά να επιλέξουν ελεύθερα, χωρίς να τα επηρεάσουν και τα ωθήσουν σε κάτι, σύμφωνα με τις δικές τους προτιμήσεις και ανεκπλήρωτα όνειρα.
• Να τα ενισχύουν και να τα επιβραβεύουν για τον κόπο και την προσπάθεια τους και όχι για τα μικρά ή μεγάλα επιτεύγματα τους.
• Να δείξουν την κατάλληλη προσοχή στο λεκτικό και μη λεκτικό τρόπο που εκφράζονται προς τα παιδιά τους με γνώμονα, ότι τα αγαπάνε και είναι περήφανοι για αυτά, για αυτό που είναι και όχι για αυτά που κατορθώνουν.
•   Να βοηθήσουν τα παιδιά τους για να κρατήσουν τις ισορροπίες σε όσα ασχολούνται και να μοιράσουν το χρόνο τους έτσι, ώστε να μην στερηθούν την παιδική τους ηλικία. Καλό θα ήταν να μην εξελιχθεί το όποιο παιδικό ταλέντο σε βάρος της παιδικής τους αθωότητας και ανεμελιάς.

Γενικά, δεν έχει σημασία , πόσο μεγάλη εξέλιξη θα έχουν τα παιδιά  από το όποιο μικρό ή μεγάλο ταλέντο τους. Έχει σημασία, ποιος είναι αυτός που μεταδίδει τις γνώσεις του και διδάσκει στα παιδιά και με ποιο τρόπο το κάνει. Διότι τα παιδιά, εάν βρεθούν κοντά στους κατάλληλους προπονητές και δασκάλους, δεν θα βελτιώσουν μόνο το ταλέντο τους, αλλά θα μάθουν να σέβονται, να μοιράζονται, να εκτιμούν, να είναι ταπεινοί και εργατικοί. Τα παιδιά θα κερδίσουν αξίες και αρχές για την υπόλοιπη ζωή τους, εάν έχουν τα κατάλληλα πρότυπα και μία οριοθετημένη κατεύθυνση και καθοδήγηση από γονείς και δασκάλους. 

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας