Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2021-02-18 09:35:44 +0200 Υπάρχουν "καλές" και "κακές" τροφές για τις μαμάδες που θηλάζουν; Η απάντηση στο μενού του θηλασμού. Θηλάζεις; Χρειάζεται κατάλληλη διατροφή!

Θηλάζεις; Χρειάζεται κατάλληλη διατροφή!

 Θηλάζεις; Χρειάζεται κατάλληλη διατροφή! 470 900
Θα έχετε σίγουρα ακούσει θεωρίες για τροφές που «κατεβάζουν» ή «κόβουν» το γάλα,  οι οποίες συνήθως μεταφέρονται εμπειρικά από γενιά σε γενιά και άλλοτε κρύβουν ψήγματα αλήθειας, ενώ άλλοτε πρόκειται για εντελώς ανυπόστατους μύθους. Ας δ...

Ποιές τροφές θεωρούνται «καλές» για τον θηλασμό;
•  Το γάλα (και το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά), λόγω της αυξημένης τους περιεκτικότητας σε ασβέστιο και πρωτεϊνες υψηλής διατροφικής αξίας.
• Οι σούπες, οι χυμοί και τα αφεψήματα βοτάνων, που δεν περιέχουν διεγερτικές ουσίες, όπως το χαμομήλι, η μέντα, το τίλιο και το γαϊδουράγκαθο, για την πρόσληψη των απαιτούμενων  υγρών και την παραγωγή γάλακτος. Οι χυμοί δεν πρέπει να περιέχουν έξτρα ζάχαρη, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα αφεψήματα στα οποία μπορούμε προαιρετικά να προσθέσουμε λίγο μέλι.
• Τα λαχανικά -κατά προτίμηση τα πράσινα φυλλώδη- τα φρούτα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως που έχουν υψηλή περιεκτικότητα όχι μόνο σε βιταμίνες αλλά και σε φυτικές ίνες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τη μείωση των τιμών της  κακής χοληστερόλης στο αίμα. 
• Τα ψάρια, τα πουλερικά, το κόκκινο κρέας -αφού  αφαιρεθεί το λίπος του- και το αυγό, για τις πρωτεϊνες υψηλής διατροφικής αξίας που περιέχουν.
• Το ελαιόλαδο, που αποτελεί άριστη πήγη μονοακόρεστου ελαϊκού οξέος, το οποίο είναι απαραίτητο στην λειτουργία των νεύρων και της καρδιάς.
• Η σοκολάτα υγείας σε μικρή ποσότητα, για τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και το μαγνήσιο που περιέχει.

Ποιές τροφές θεωρούνται «κακές» για τον θηλασμό;
• Τα αναψυκτικά και τα κοκτέηλ ή νέκταρ φρούτων που  έχουν υψηλή θερμιδική αξία λόγω της έξτρα ζάχαρης που περιέχουν.
• Τα ροφήματα που περιέχουν διεγερτικές ουσίες όπως η καφεϊνη και η τεϊνη, δηλαδή ο καφές, το τσάι και τα αναψυκτικά τύπου κόλα, τα οποία διευκολύνουν την  αφυδάτωση  του οργανισμού.
• Τα αλκοολούχα ποτά που επίσης εντείνουν τους ρυθμούς αφυδάτωσης του σώματος και επιπλέον επιβαρύνουν την ηπατική λειτουργία.
• Τα βαριά και πικάντικα μπαχαρικά όπως το σκόρδο, το μπούκοβο και τις καυτερές -chilli- πιπεριές που  αλλοιώνουν την γεύση του γάλακτος και μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα δυσπεψίας στο μωρό.
• Τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και φτωχή θρεπτική αξία όπως τα τηγανητά, τα αλλαντικά, οι πάστες ζαχαροπλαστείου και τα ντόνατς, τα οποία αφενός παχαίνουν και αφετέρου επιβραδύνουν την πεπτική λειτουργία.    

«Εκτός από τις τροφές με πολλά λιπαρά, το αλκοόλ, τα αναψυκτικά και τα ροφήματα με καφεϊνη και τεϊνη, εξίσου βλαβερό για την θηλάζουσα μητέρα είναι και το κάπνισμα το οποίο μεταξύ άλλων εμποδίζει την πρόσληψη βιταμίνης C από τις τροφές».

Πως μπορείτε να κάνετε το θηλασμό πιο εύκολο; Aυτή και πολλές άλλες απορίες σας σχετικά με το θηλασμό μπορούν να σας λυθούν στη λίστα άρθων που θα βρείτε εδώ 

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας