Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-10-19 11:04:01 +0300 Οφείλουμε και μπορούμε να δούμε τις καταστάσεις θυμού που βιώνουμε σαν ένα πρόβλημα που έχει λύση. Η αντιμετώπιση του θυμού

Η αντιμετώπιση του θυμού

Η αντιμετώπιση του θυμού 470 900
Άρθρο από Αναστάσιος Σ. Αργυρόπουλος MSc
Οφείλουμε και μπορούμε να δούμε τις καταστάσεις θυμού που βιώνουμε σαν ένα πρόβλημα που έχει λύση.
Το πρώτο βήμα για την βελτίωση όπως είδαμε είναι η ‘συνειδητοποίηση’ της κατάστασης, της στάσης της δικής μας (αν εμείς έχουμε θυμό) και των ανθρώπων που εκφράζουν θυμό σε μας (όταν είμαστε εμείς οι δέκτες). Το δεύτερο βήμα αφορά στην δική μας θετική διάθεση να συμβάλλουμε ουσιαστικά, με στρατηγικές κατανόησης, υπομονής και αντιμετώπισης.
Στο πλαίσιο της στενής συντροφικής σχέσης,  πρέπει να υπάρχει η άνεση και η αμεσότητα στην επικοινωνία και τότε τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμα πιο εύκολα. Επιλέγουμε την συζήτηση, το διάλογο, για να μιλήσουμε για αυτό που μας απασχολεί και μας προβληματίζει. Επιλέγουμε να γίνει αυτό σε στιγμές που δεν υπάρχει ένταση στην μεταξύ μας επικοινωνία, σε στιγμές που είμαστε δεκτικοί σε σχόλια, παρατηρήσεις, κριτική, παροτρύνσεις, προτροπές, σε στιγμές που μπορούμε να συμμετέχουμε ενεργά και με γνήσιο ενδιαφέρον αλλά όχι με οξύτητα και επιθετικότητα ή παθητικότητα. Ακούμε πραγματικά τι μας λένε και σκεφτόμαστε καλά πως αντιδρούμε και τι λέμε και εμείς στους άλλους. Μαθαίνουμε από τη συζήτηση για τον άλλο κα για εμάς, καταγράφουμε τα επιχειρήματα και ακόμα και όταν δεν υπάρχει σύγκλιση δημιουργούμε εμείς τις προϋποθέσεις για βελτίωση με νέα ‘συμβόλαια’ και ‘όρους’ επικοινωνίας αμοιβαία συμφωνούμενους.
Σε καταστάσεις έντασης, παρατηρούμε τα στάδια που εκδηλώνονται οι συμπεριφορές θυμού. Σκεφτόμαστε ποιοί μπορεί να είναι οι παράγοντες που συνέβαλλαν και εκδηλώθηκε έτσι αρνητικά. Συγκεντρωνόμαστε στα αρχικά στάδια της κατάστασης, προλαμβάνουμε. Στην σχέση είναι εύκολο να μπούμε στην διαδικασία αλληλοκατηγορίας και εναντίωσης όταν τα πράγματα έχουν ‘ξεφύγει’, σε αντίθεση όμως όταν είναι ακόμη στην αρχή τους, όταν δείχνουμε το ενδιαφέρον και τις προθέσεις μας, είναι πιο εύκολο να ακουστούμε και να ακούσουμε, να γίνουμε κατανοητοί και δεκτικοί. Ορίζουμε αυτό που μας ενοχλεί ή προβληματίζει , π.χ. εκφράσεις, λέξεις, ο τόνος της φωνής, η στάση του άλλου ατόμου στο σύνολο και χρησιμοποιούμε τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες και τα θετικά μας συναισθήματα για να αποφύγουμε αυτά που έχουμε ορίσει ως ‘σπίθες’ ή γενεσιουργούς παράγοντες θυμού.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας