Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-10-23 09:54:01 +0300 Η ζάχαρη στη διατροφή των παιδιών Ζάχαρη με μέτρο

Ζάχαρη με μέτρο

Ζάχαρη με μέτρο 470 900
Η ζάχαρη στη διατροφή των παιδιών

Τι είναι η ζάχαρη;
 Η ζάχαρη παρασκευάζεται από ζαχαροκάλαμο και είναι επεξεργασμένος υδατάνθρακας, πράγμα που σημαίνει ότι έχει τον υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη (100) από όλα τα τρόφιμα. 

Πού κατοικεί η ζάχαρη; 
Αναψυκτικά, γλυκά, μπισκότα, τσίχλες, καραμέλες…η λίστα των «απαγορευμένων καρπών» που την περιέχουν είναι μακρά. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι η ζάχαρη καταδικάζεται συνολικά. Το να την αποκλείσουμε από την παιδική διατροφή, θα είχε δυσάρεστες συνέπειες για την ανάπτυξή του, αφού η ζάχαρη υπάρχει και σε μια σειρά υγιεινών τροφών, επιθυμητών για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα; Τα ώριμα φρούτα είναι πλούσια σε φρουκτόζη, ουσία που τους χαρίζει γλυκιά γεύση! 

H ζάχαρη παχαίνει;
H ζάχαρη δεν είναι απαραίτητα παχυντική, όπως πολλοί πιστεύουν και δεν ευθύνεται για την ανάπτυξη της παχυσαρκίας, υπό μια βασική προϋπόθεση βέβαια: την κατανάλωση με μέτρο. Η συνολική ποσότητα θερμίδων που θα λάβει κάποιος από τη διατροφή του, η περίσσεια δηλαδή ενέργειας σε σχέση με αυτή που θα καταναλώσει, είναι ο παράγοντας που θα κάνει κάποιον να αυξήσει το βάρος του και όχι η ζάχαρη αυτή καθεαυτή. Η ζάχαρη είναι ενας απλός υδατάνθρακας που προσδίδει γλυκιά και ευχάριστη γεύση στα τρόφιμα. Απορροφάται γρήγορα από τον οργανισμό παρέχοντας άμεσα ενέργεια η οποία χρησιμοποιείται από τον εγκέφαλο και τους μυς και είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία τους. Επίσης, η γλυκόζη (η απλούστερη μορφή ζάχαρης) αποτελεί βασική πηγή ενέργειας κατά την άσκηση. Κατά την έντονη σωματική δραστηριότητα, ο οργανισμός καταναλώνει γλυκόζη και έτσι τα αποθέματά της μειώνονται. Τα παιδιά μάλιστα, λόγω της αυξημένης δραστηριότητας που έχουν καθημερινά και λόγω του αυξημένου ρυθμού ανάπτυξής τους, χρειάζονται ενέργεια και δύναμη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Πώς προστατεύουμε τα παιδιά από την μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης;
-Προτιμούμε προϊόντα που δεν περιέχουν πολλή ζάχαρη.
-Διαβάζουμε τα συστατικά των προιόντων και την περιεκτικότητα της ζάχαρης στις έτοιμες τροφές.
 -Προτρέπουμε τα παιδιά να βουρτσίζουν τα δόντια τους δυο-τρεις φορές την ημέρα και επιμελούμαστε εμείς οι ίδιοι το βραδινό τους βούρτσισμα.

Πώς μειώνουμε την πρόσληψη ζάχαρης;
Προτιμούμε τροφές που δεν έχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Tα δημητριακά πρωινού, για παράδειγμα, δεν αποτελούν βασική πηγή λήψης ζάχαρης από τον οργανισμό. Συγκριτικά με άλλα είδη πρωινού, τα δημητριακά δίνουν τη λιγότερη ζάχαρη ανά μερίδα. 

Προτιμάμε τα φρούτα αντί για τα γλυκά, ενώ το γάλα και τα αφεψήματα καλό είναι να δίνονται σκέτα στο παιδί, χωρίς επιπλέον ζάχαρη

Συμβουλή
Τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 4 ετών χρειάζεται προσοχή στην πρόσληψη ζάχαρης. Τα παιδιά μπορούν να καταναλώνουν μέχρι 4 το πολύ κουταλάκια ζάχαρης ημερησίως.
Μην ξεχνάμε πως η καθολική απαγόρευση και ο αποκλεισμός της λαχταριστής γλυκιάς γεύσης από την παιδική διατροφή, μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα μπορεί να φέρει. Τα παιδιά θα την αναζητήσουν με κάθε τρόπο, χωρίς αίσθηση του μέτρου, ειδικά καθώς μεγαλώνουν, ανεξαρτητοποιούνται και διαμορφώνουν τα ίδια τις διατροφικές τους αξίες!

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας