Εάν είστε γονέας παιδιού προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, φέρτε το παιδί σας σε επαφή με το καταξιωμένο σύστημα μουσικοκινητικής αγωγής Orff!
Η μέθοδος του Carl Orff δίνει έμφαση όχι στο αποτέλεσμα αλλά στη διαδικασία. Στη μέθοδο αυτή χρησιμοποιείται έντονα το στοιχείο του ρυθμού, ενώ στην ορχήστρα Orff χρησιμοποιούνται ρυθμικά και μελωδικά κρουστά μουσικά όργανα.
H μέθοδος βασίζεται και σε ένα άλλο σημαντικό στοιχείο: τη διαδικασία της εξερεύνησης. Όλα τα στοιχεία πρέπει να μελετώνται, να βιώνονται μέσα από την διαδικασία της έρευνας και να παραπέμπουν άμεσα στον κόσμο του συναισθήματος.
Έτσι αρχικά μελετούμε στοιχεία της μουσικής, της κίνησης, του λόγου στις πιο απλές μορφές και αργότερα φτάνουμε στις πιο πολύπλοκες.
Οι κυριότεροι στόχοι είναι:
• Ανάπτυξη της κοινωνικότητας του παιδιού.
• Αντίληψη του τρόπου με τον οποίο οργανώνεται ο ήχος και η κίνηση.
• Να αισθανθούν τα παιδιά ότι η μουσική είναι μια τέχνη, με την οποία μπορούν να έρθουν σε επαφή δημιουργικά.
• Να αναπτυχθεί η προσωπικότητα των παιδιών μέσα από την μουσικοκινητική ενασχόλησή τους και να δημιουργούν για την προσωπική τους ευχαρίστηση.
Οι τομείς με τους οποίους ασχολούνται τα παιδιά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων είναι:
Η φωνή: Ασκήσεις αναπνοής, αυτοσχέδιοι διάλογοι, ρυθμική απαγγελία κ.ά.
Μουσικά όργανα: Γνωριμία με τα κρουστά μουσικά όργανα της ορχήστρας Orff, με τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας, με τα ελληνικά παραδοσιακά μουσικά όργανα, με μουσικά όργανα άλλων πολιτισμών (τρόπος κατασκευής, τρόπος παιξίματος, αναγνώριση ηχοχρώματος).
Κίνηση: Συνειδητοποίηση διαφορετικών σημείων του σώματος, ισορροπία, προσανατολισμός, αναπαραγωγή μικρών κινητικών μοτίβων, χρήση του σώματος σαν ένα μουσικό όργανο.
Ακοή: Ήχοι-θόρυβοι, χαρακτηριστικά του ήχου (χροιά, ένταση, διάρκεια, τονικό ύψος), ακρόαση μουσικών έργων.
Μουσικοκινητικά παιχνίδια: Τα παιχνίδια αυτά σε συνδυασμό με τα στοιχεία που προσφέρει το σύστημα Orff συμβάλλουν στην εμψύχωση των παιδιών, στην απόκτηση αισθήματος εμπιστοσύνης, στη λειτουργία των δημιουργικών δυνάμεων του κάθε παιδιού, στην ανάπτυξη της ικανότητας συγκέντρωσης, άμεσης και σωστής αντίδρασης.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τα παιδιά δια μέσου όλων των παραπάνω έρχονται σε επαφή με τις βασικές έννοιες της μουσικής όπως: ρυθμός, διάρκεια, ηχόχρωμα, ένταση, τονικό ύψος, φόρμα.
Διάρκεια μαθήματος: 55 λεπτά, μια φορά την εβδομάδα.
Σχόλια