Παιδί

Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-11-19 16:26:23 +0200 Απαντήσεις στις συνηθέστερες γονεϊκές απορίες για τις μαθησιακές δυσκολίες. Μαθησιακές δυσκολίες

Μαθησιακές δυσκολίες

Μαθησιακές δυσκολίες 470 900

Την τελευταία εικοσαετία, oι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών και προβληματίζουν έντονα γονείς και εκπαιδευτικούς, όσον αφορά στις αιτίες που τις δημιουργούν, αλλά και στους τρόπους αντιμετώπισής τους.

Γνωρίζοντας τις μαθησιακές δυσκολίες
-Υπάρχουν από τότε που οι άνθρωποι έπρεπε να επεξεργάζονται πληροφορίες και να μαθαίνουν.
-Είναι εμφανείς στη σχολική διαδικασία. Η προσέγγιση τους όμως γίνεται από επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων και για το λόγο αυτό η ορολογία τους διαφέρει από μελέτη σε μελέτη.
-Παρουσιάζονται σε παιδιά με φυσιολογική νοημοσύνη, συναισθηματική σταθερότητα, επαρκή κινητική ικανότητα, παράλληλα όμως παρουσιάζουν μια ειδική δυσκολία στη διαδικασία της μάθησης.  
-Εμφανίζονται με πολλές μορφές: οπτική, ακουστική, δυσκολία στην επικοινωνία , στη λογική επεξεργασία πληροφοριών, κ.λ.π. Μπορούν επιπλέον να εκδηλωθούν ως διαταραχές στη κατανόηση, στη σκέψη, στο λόγο, στη γραφή, στην ανάγνωση, στην αριθμητική (δυσαριθμία).
-Χαρακτηρίζονται πολλές φορές από φαινόμενα εγκεφαλικής βλάβης, νευροεγκεφαλικής δυσλειτουργίας, δυσλεξίας, εξελικτικής αφασίας. 

Ποιά είναι η πιο σωστή προσέγγιση των μαθησιακών δυσκολιών; 
Η αποτελεσματική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών πρέπει να περιλαμβάνει μια κοινή προσέγγιση, η οποία θα δίνει έμφαση  στις εκπαιδευτικές, σωματικές, ψυχολογικές και ιατρικές ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά, ανάλογα με την ειδική συμπεριφορά, τις ικανότητες και την ανεπάρκεια του παιδιού. 

Ποιά είναι τα πιο κοινά συμπτώματα;
Τα πιο συχνά συμπτώματα που εμφανίζει ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι τα παρακάτω: 
-Δδιάσπαση προσοχής
 -Φτωχή μνήμη
-Δυσκολία του παιδιού στο να ακολουθεί οδηγίες
-Δυσκολία στο να ξεχωρίζει μεταξύ τους τα γράμματα, τους αριθμούς και τους ήχους
-Περιορισμένη αναγνωστική ικανότητα
-Προβλήματα στον οπτικο-κινητικό συντονισμό,
 -Δυσκολία στη χρονική ακολουθία. 

Πιο αναλυτικά, οι ειδικοί επισημαίνουν τα κάτωθι χαρακτηριστικά:
· Αντικοινωνική συμπεριφορά.
· Υπερκινητικότητα- Διάσπαση προσοχής    
· Δυσκολία του παιδιού να πειθαρχήσει
· Έλλειψη μνήμης
· Αδυναμία του παιδιού να ακολουθήσει οδηγίες που προέρχονται από διαφορετικές πηγές
· Δυσκολία στο χρονικό και ευρύτερο προσανατολισμό
· Αδυναμία διάκρισης του δεξιού από το αριστερό
· Δυσκολία στο να προφέρει λέξεις
· Δυσκολίες στη γραφή
· Αντιστροφή γραμμάτων ή τοποθέτησή τους σε λάθος θέση - π.χ. θ αντί β, ε αντί 3, κ.λ.π
· Δυσκολία του παιδιού στην ανάγνωση
· Έλλειψη οργανωτικότητας
· Δυσκολία κατανόησης κειμένων και εννοιών
· Καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη
· Παρορμητικότητα

Η γνώμη της ειδικού
«Για να στοιχειοθετηθεί μαθησιακή δυσκολία δεν αρκεί μόνο η ύπαρξη κάποιων από τα παραπάνω συμπτώματα, αφού οι περισσότεροι άνθρωποι εμφανίζουν περιστασιακά λίγα από αυτά κάποια στιγμή στη ζωή τους. Όταν όμως κάποιος παρουσιάζει αρκετά από τα ανωτέρω, τότε είναι απαραίτητη  η διερεύνηση τους από ειδικό».

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα