Δερβενακίων 8, 172 35, Δάφνη, Αττική, Ελλάδα
Babyspace Greece
info@babyspace.gr 210 9287300
2015-10-23 11:09:55 +0300 3+1 tips για να γίνει πιο έυκολο και διασκεδαστικό το διάβασμα στο σπίτι. Ώρα για μελέτη

Ώρα για μελέτη

Ώρα για μελέτη 470 900
3+1 tips για να γίνει πιο έυκολο και διασκεδαστικό το διάβασμα στο σπίτι.
1. Οργάνωση
Η οργάνωση ενός χώρου και ο σωστός προγραμματισμός είναι η βάση ώστε να γίνει η μελέτη συνήθεια και να μη χρειάζονται συνέχεια υπενθυμίσεις. 
-Μαζί με το παιδί λοιπόν επιλέγουμε και οργανώνουμε το χώρο μελέτης. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην επιλογή γιατί το παιδί θα μελετά αποκλειστικά και μόνο εκεί.
-Αφού επιλεγεί ο χώρος, προσέχουμε το φωτισμό και τα έπιπλα ώστε να μην κουράζουν το παιδί.  Βεβαιωνόμαστε ότι η καρέκλα και το γραφείο ή το τραπέζι είναι κατάλληλα για το ύψος του παιδιού. Προμηθεύουμε το  χώρο μελέτης με την απαραίτητη γραφική ύλη και ό,τι άλλο θα χρειαστεί το παιδί.  Έτσι, δεν θα ξοδεύει πολλή ώρα να ψάχνει τα πράγματα που χρειάζεται. 

2. Κανόνες
• Κανόνας  1: την ώρα της μελέτης, ο χώρος ανήκει αποκλειστικά στο παιδί και δεν επιτρέπονται αδέρφια, φίλοι, παιχνίδια και άλλα πράγματα που δεν έχουν σχέση με τη μελέτη.
• Κανόνας  2: η μελέτη γίνεται πάντα σ’ αυτόν το χώρο.  Πρέπει να θυμόμαστε ότι προσπαθούμε να βοηθήσουμε το παιδί να αναπτύξει σταθερότητα στη μελέτη.
• Κανόνας 3: Αν και μπορεί να υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, η μελέτη γίνεται την ίδια ώρα κάθε μέρα.

3. Στόχοι
Βάζουμε  τους βασικούς στόχους μελέτης. Όταν το παιδί τούς φτάσει, μπορούμε να θέσουμε μεγαλύτερους στόχους.  Καθώς το παιδί φτάνει κάθε στόχο, αισθάνεται πιο σίγουρο για τις ικανότητές του στη μελέτη. Γι αυτό είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε με μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους που θα μπορεί το παιδί να φτάσει, έστω και με λίγη βοήθεια.  Γράφουμε τους στόχους και τους τοποθετούμε σε σημείο ορατό στο παιδί. Οι στόχοι λαμβάνονται από κοινού. Αν, για παράδειγμα, το παιδί δεν γράφει όλες τις πληροφορίες ή δεν σημειώνει όλες τις ασκήσεις, τότε ο στόχος θα είναι να γράφει και να σημειώνει για μία εβδομάδα.  Δίνουμε στο παιδί ένα τετράδιο ύλης  για να σημειώνει και το ελέγχουμε.

3+1. Επιβράβευση
Επιβραβεύουμε και ενθαρρύνουμε την προσπάθεια του παιδιού με λόγια, χειρονομίες και συγκεκριμένες πληροφορίες.  Μπορούμε να ενθαρρύνουμε το παιδί λέγοντας «δουλεύεις πολύ καλά» ή «τα καταφέρνεις μόνος σου». Επίσης, του χαμογελάμε, το αγκαλιάζουμε κτλ. Το  σημαντικό είναι  να δίνουμε στο παιδί την πληροφορία  για το τι κάνει.  Επιβραβεύουμε την προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα. Δίνουμε σημασία σε μικρές βελτιώσεις και τις αναφέρουμε συχνά: «Μπράβο! Έγραψες ακόμα δύο λέξεις σωστά στην ορθογραφία.  Πολύ καλή δουλειά.» ή «Θα πρέπει να αισθάνεσαι πολύ ωραία που δούλεψες για 20 λεπτά χωρίς να σταματήσεις. Πραγματικά βελτιώνεσαι».  Έτσι το παιδί ξέρει τι έχει πετύχει και που πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο.  Καθώς βελτιώνεται, σιγά-σιγά μπορούμε να μειώσουμε την εποπτεία και τη βοήθεια που παρέχουμε.  Δεν εγκαταλείπουμε όμως ποτέ την προσπάθεια του παιδιού. Η προσοχή μας κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα παιδί που σταθερά δουλεύει καλά και σε ένα που υιοθέτει μια αδιάφορη στάση.

Σχόλια

Neutral avatar

Σχετικά άρθρα


Οι υποστηρικτές μας